Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufrn.br/handle/1/33
Title: Educação continuada como parte da formação do profissional bibliotecário: uma ação estruturante
Other Titles: Continued education as part of the formation of the professional librarian: an structural action
Authors: Medeiros, Rildeci
Keywords: Educação continuada;Formação profissional;Bibliotecário
Issue Date: 2006
Abstract: Enfoca a educação continuada e a sua relação com a formação profissional do bibliotecário. Seu objetivo é refletir como integrar a capacitação contínua à formação desse profissional no contexto brasileiro. Pois, aspectos de ordem teórico-práticos apontam para a necessidade de maior incorporação de procedimentos metodológicos no fazer bibliotecário. Isto se dá em função de que as operações empíricas têm se tornado insuficientes para garantir a qualidade da informação gerada no âmbito de sistemas de informação. Assim, com base em ações-reflexões a partir desse contexto, identificou-se que necessário se faz adotar programas que possibilitem a capacitação desse profissional na formação-em-serviço, para melhor qualificar o processo de geração, transferência e uso da informação________________________________________________________________________________ABSTRACT Focus the continuous education and its relation with the professional formation of the librarian. Its objective is to reflect as to integrate the continuous qualification to the formation of this professional in the Brazilian context. Therefore, theoretician-practical aspects of order point with respect to the necessity of bigger incorporation of research procedures in making librarian. This if of the one in function of that the empirical operations if have become insufficient to guarantee the quality of the information generated in the scope of information systems. Thus, on the basis of action-reflections from this context, it was identified that necessary if it makes to adopt programs that make possible the qualification of this professional in the formation-in-service, better to characterize the generation process, transference and use of the information
URI: https://repositorio.ufrn.br/jspui/handle/1/33
Appears in Collections:CCSA - DECIN - Artigos publicados em periódicos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2006Art_Educacao continuada_RildeciM.pdf70,16 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons