Use este identificador para citar ou linkar para este item: https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/21515
Registro completo de metadados
Campo DCValorIdioma
dc.contributor.advisorPavan, Maria Angela-
dc.contributor.authorCirne, Matheus Campos-
dc.date.accessioned2016-12-27T16:00:52Z-
dc.date.available2016-12-27T16:00:52Z-
dc.date.issued2016-05-06-
dc.identifier.citationCIRNE, Matheus Campos. Circulação e consumo assincrônicos: novas formas de assistir televisão. 2016. 150f. Dissertação (Mestrado em Estudos da Mídia) - Centro de Ciências Humanas, Letras e Artes, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Natal, 2016.pt_BR
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufrn.br/jspui/handle/123456789/21515-
dc.description.abstractNorth American television series are an audiovisual product of global circulation, consumed by audiences around the world. Characterized by a fixed schedule, and regular weekly exhibitions, the series mutate when made by companies that provide video content on demand, delivering all the episodes simultaneously. This research explores how fans watch and interpret these shows in a participatory context, taking into account this new TV-watching ritual. The analyzed series are made by traditional television channels (Masters of Sex, Orphan Black e True Detective) and by the video-streaming service Netflix (House of Cards, Marvel's Daredevil e Orange is the New Black). The individuals studied, framed as members of TV series culture (SILVA, 2014a), are members of Clube dos Seriadores Anônimos do RN, a group that gathers TV series aficionados. For research purposes, the group will be considered an interpretive community (FISH, 1976), and will be evaluated under the theories of Jenkins (1992/2013, 2006, 2009) and Hills (2002). New television narrative forms and its relationships with the audience and producers were observed according to the concepts of complex television (MITTELL, 2015) and hypertelevision (SCOLARI, 2009). Our proposed methodology drew from ethnographic approaches to map the practices carried out by the individuals and interpret its relations with TV series, which involved conducting interviews with three group members, and observation of the comments posted on the Clube dos Seriadores Anônimos do RN Facebook page. Using content analysis, the study proposes the classification of these comments as participative spheres: affective, evaluative, informative, speculative and ludic. Lastly, the fans media consumption was characterized using concepts proposed by Lipovetsky (2007) Rushkoff (2012).pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectCultura das sériespt_BR
dc.subjectFãspt_BR
dc.subjectCirculação assincrônicapt_BR
dc.subjectProdução de sentidopt_BR
dc.subjectTelevisão complexapt_BR
dc.titleCirculação e consumo assincrônicos: novas formas de assistir televisãopt_BR
dc.typemasterThesispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.initialsUFRNpt_BR
dc.publisher.programPROGRAMA DE PÓS-GRADUAÇÃO EM ESTUDOS DA MÍDIApt_BR
dc.contributor.authorIDpt_BR
dc.contributor.advisorIDpt_BR
dc.contributor.referees1Silva, Josimey Costa da-
dc.contributor.referees1IDpt_BR
dc.contributor.referees2Silva, Marcel Vieira Barreto-
dc.contributor.referees2IDpt_BR
dc.description.resumoOs seriados de televisão norte-americanos são um produto audiovisual de circulação global, assistidos por audiências em todo o planeta. Caracterizados por uma peridiocidade fixa, e exibições semanais regulares, os seriados se transformam quando passam a ser produzidos por empresas que oferecem conteúdo audiovisual sob demanda, que disponibilizam todos os episódios simultaneamente. Esta pesquisa investiga como fãs de seriados assistem e utilizam esses programas, dentro de um contexto participativo, e como interpretam este novo ritual de assistência televisivapt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO: ESTUDOS DA MÍDIApt_BR
Aparece nas coleções:PPGEM - Mestrado em Estudos da Mídia

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
MatheusCamposCirne_DISSERT.pdf1,05 MBAdobe PDFThumbnail
Visualizar/Abrir


Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.