Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufrn.br/jspui/handle/123456789/24424
Title: Multiprova: aprimorando a avaliação com o uso da tecnologia
Other Titles: Multiprova: improving assessment with technology
Authors: Silva, Diego Rodrigo Cabral
Moreira, André Bessa
Keywords: Avaliação formativa;Tecnologia educacional;Questões individualizadas;Formative assessment;Educational technology;Individualized questions
Issue Date: Jul-2017
Publisher: Centro Interdisciplinar de Novas Tecnologias na Educação (CINTED)
Citation: SILVA, Diego Rodrigo Cabral; MOREIRA, André Bessa. Multiprova: aprimorando a avaliação com o uso da tecnologia. RENOTE. Revista Novas Tecnologias na Educação, v. 15, p. 1-10, 2017. Disponível em: <http://seer.ufrgs.br/index.php/renote/article/view/75123>. Acesso em: 13 out. 2017.
Abstract: Efforts to evaluate students' learning processes, offering individual feedback demand an efficient strategy to deal with the large amount of output information. In this paper, we discuss a method of formative assessment based on the main features of Multiprova software: assignement of different questions for each student; use of figures, charts and equations; instantaneous grading of assessments using either mobile app or scanner; integration with SIGAA, a web based academic administration software; detailed statistical analysis of assessments, and feedback for teachers, students and academic managers
Portuguese Abstract: Ações que avaliem e realimentem o processo de ensino-aprendizagem individual dos estudantes requerem uma estratégia eficiente de gestão do grande fluxo de informações que são geradas. Este artigo discute uma metodologia de avaliação formativa baseada nas funcionalidades do software Multiprova: geração de questões diferentes para cada estudante; uso de figuras, gráficos e fórmulas; correção instantânea de avaliações via celular ou scanner; integração ao sistema de gestão acadêmica de turmas; análise estatística detalhada das avaliações, com feedback para o professor, o aluno e a coordenação dos cursos
URI: https://repositorio.ufrn.br/jspui/handle/123456789/24424
ISSN: 1679-1916
Appears in Collections:ECT - Artigos publicados em periódicos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MultiprovaAprimorandoAvaliação_2017.pdf1,85 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.