Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/29726
Title: Evaluation of organizational behavior: an application of the typology of Miles and Snow in the hotel sector Florianópolis - Santa Catarina - Brazil
Other Titles: Avaliação do comportamento organizacional: uma aplicação da tipologia de Miles e Snow no setor de Hotel Florianópolis - Santa Catarina - Brasil
Authors: Hékis, Hélio Roberto
Soares, Marison Luiz
Valentim, Ricardo Alexsandro de Medeiros
Teixeira, Omar Raimundo de Paula
Neis, Dyogo Felype
Keywords: Hotel sector;Organizational Behavior;Strategy
Issue Date: 2013
Publisher: Universia Holding
Citation: HÉKIS, H. R.; SOARES. M. L.; VALENTIM, R. A. M.; TEIXEIRA, O. R. P.; NEIS, D. F.. Evaluation of organizational behavior - An application of the type of miles and snow in the hotel sector Florianópolis - Santa Catarina ? Brazil. Revista de Globalización, Competitividad y Gobernabilidad de Georgetown/Universia, v. 7, p. 26-43, 2013. Disponível em: https://gcg.universia.net/article/view/447/evaluacion-comportamiento-organizacional-aplicacion-tipologia-miles-snow-el-sector-hotel-florianopolis-santa-catarina-brasil-. Acesso em: 22 jul. 2020. https://doi.org/10.3232/GCG.2013.V7.N2.02
Portuguese Abstract: This study is aimed to examine the strategic behavior adopted by the Directors of Hotels in Florianopolis –Santa Catarina– Brasil, according to the typology of Miles and Snow (1978). We have opted for the quantitative and descriptive approach using questionnaires to collect. The results showed that 45% of administrators Hotels in Florianopolis adopt the following behaviors: Analysts 31%, 19% and 5% Reactive Pesticides. We conclude, therefore, that managers adopt, mostly surveyors behaviors that are characterized by the search for new markets and introducing new products and services to customers, noting that, in general, were prevalent behaviors prospectors and analysts, who added, amounted to a percentage of 77% of the behaviors identified
Abstract: Este estudo tem como objetivo analisar o comportamento estratégico adotado pelos administradores de Hotéis em Florianópolis -Santa Catarina- Brasil, de acordo com a tipologia de Miles e Snow (1978). Optamos por uma abordagem quantitativa e descritiva, utilizando questionários para recolher. Os resultados mostraram que 45% dos administradores de hotéis em Florianópolis adotam os seguintes comportamentos: 31% Analistas, 19% Reativos e 5% Defensivos. Conclui-se, portanto, que os administradores adotam, em sua maioria, comportamentos Prospectores que se caracterizam pela busca de novos mercados e introdução de novos produtos e serviços aos clientes, salientando-se que, de um modo geral, foram preponderantes os comportamentos prospectores e analistas, que somados, perfizeram um percentual de 77% dos comportamentos identificados
URI: https://repositorio.ufrn.br/jspui/handle/123456789/29726
ISSN: 1988-7116
Appears in Collections:CT - DEB - Artigos publicados em periódicos
CT - DEP - Artigos publicados em periódicos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
EvaluationOrganizationalBehavior_Hékis_2013.pdf974,41 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.