Barboza, Francisco MárcioNunes, Marcelo Victor Melo2025-03-072025-03-072025-01-28Nunes, Marcelo. Aplicação do modelo ARIMA para previsão de vendas em uma distribuidora de bebidas. Orientador: Márcio Barboza. 2025. 30 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Bacharelado em Sistemas de Informação) - Departamento de Computação e Tecnologia, Centro de Ensino Superior do Seridó, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Caicó, 2025.https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/62951Sales forecasting is an essential practice for companies aiming to optimize their planning processes, resource allocation, and market strategies. This work investigates the application of the ARIMA (AutoRegressive Integrated Moving Average) model in sales forecasting in the beverage sector. The main objective is to develop and evaluate a predictive model based on time series, analyzing its effectiveness in capturing patterns inherent in sales data. The results obtained demonstrate the potential of the ARIMA model as a robust tool for sales forecasting, capable of providing accurate and useful estimates for strategic planningPrevisão de VendasARIMASéries temporaisAnálise de dadosSazonalidadeSeasonalityTime SeriesSales ForecastingData AnalysisAplicação do modelo ARIMA para previsão de vendas em uma distribuidora de bebidasbachelorThesis