Oliveira de Araújo, José SávioVitorino Ferreira, Lucifranklin2018-04-242021-09-272018-04-242021-09-272017-12-07FERREIRA, Lucifranklin Vitorino. A luz na escola: uma proposta de ensino de iluminação cênica na educação básica. 2017. 38 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Licenciatura em Teatro) - Departamento de Artes. Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Natal, 2017.https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/38473The present work problematizes a proposal of Teaching of Stage Illumination in Theater classes, in Basic Education, from the experience in the Programa Institucional de Bolsas de Iniciação à Docência subprojeto Teatro da Universidade Federal do Rio Grande do Norte (PIBID TEATRO / UFRN) , Under the guidance of Prof. Dr. Sávio Araújo and supervision of Prof. Me. Leandro Augusto, in classes of the 9th grade of Elementary School II of the Municipal School Professor Veríssimo de Melo, located in Felipe Camarão Neighborhood, Natal - RN. In this sense, it recognizes the scenic lighting as a language and expresses the importance of the insertion of the contents referring to the scenography and technologies of the scene in the school, and of the importance of problematizing the reality through the teaching, collaborating with the works and reflections coming from the Laboratório de Estudos Cenográficos e Tecnologias da Cena (CENOTEC-UFRN).openAccessTeatro.CenografiaEnsino de Teatro.Iluminação cênica.PIBID.A luz na escola: uma proposta de ensino de iluminação cênica na educação básicaLight at school: a proposal for scientific lighting education in basic educationbachelorThesisCNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES