Dias, Maria AparecidaSouza, Emili Iasmin de2025-01-312025-01-312025-01-15SOUZA, Emili Iasmin de. O Projeto Pessoa com Deficiência Intelectual e seu impacto na formação dos licenciados em Educação Física pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte. 2025. Trabalho de Conclusão de Curso (graduação em Educação Física Licenciatura), Departamento de Educação Física, Centro de Ciências da Saúde, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Natal, RN, 2025.https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/62349This study examines the impact of the Intellectual Disability Inclusion Project (PCDI) on the training of Physical Education graduates from Federal University of Rio Grande do Norte (UFRN). The descriptive qualitative research revealed that PCDI was essential for the development of inclusive pedagogical skills, combining theory and practice. The findings indicate that the project complemented traditional academic training, better preparing graduates to meet the demands of educational diversity. Additionally, PCDI significantly contributed to the social inclusion of individuals with intellectual disabilities, promoting autonomy and visibility.Attribution-NoDerivs 3.0 Brazilhttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/br/Educação InclusivaFormação DocenteProjeto PCDIEducação FísicaDeficiência IntelectualPráticas PedagógicasInclusão SocialO Projeto Pessoa com Deficiência Intelectual e seu impacto na formação dos licenciados em educação física pela Universidade Federal do Rio Grande do NortebachelorThesisCNPQ::CIENCIAS DA SAUDE