Medeiros, Blenda Carine Dantas deCâmara, Maria Eduarda Capistrano daCenci, Adriane2024-08-282024-08-282024-06-19CÂMARA, Maria Eduarda Capistrano da. Formação colaborativa para pensar o trabalho pedagógico inclusivo na educação infantil. Orientadora: Blenda Carine Dantas de Medeiros. 2024. 22 f. Produto Educacional (Programa de Pós-Graduação em Educação Especial) - Centro de Educação, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Natal, 2024.https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/59927This material originated from the research titled “(Trans)Formação colaborativa com profissionais da educação infantil para um trabalho pedagógico em uma perspectiva inclusiva,” conducted within the Programa de Pós-Graduação em Educação Especial (PPGEESP) at the Universidade Federal do Rio Grande do Norte (UFRN). The research aimed to identify the conceptions and practices of Early Childhood Education professionals at a Municipal Early Childhood Education Center (CMEI) in Greater Natal, focusing on inclusive pedagogical work through collaborative training. Based on the premise that collaborative work can significantly support pedagogical development, this material was created to provide practical and theoretical guidelines for collaborative training in early childhood education institutions. The e-book offers practical suggestions and guidelines to promote collaborative training in early childhood education institutionsEducação infantilFormação colaborativaProduto educacionalEducação especialFormação colaborativa para pensar o trabalho pedagógico inclusivo na educação infantileducationalProductCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO