Barbosa Júnior, José DuarteOliveira, Maria Lucilene2016-06-232021-10-132016-06-232021-10-132016-05-21OLIVEIRA, Maria Lucilene de. Lei 10.639/2003, um ponto de chegada e um ponto de partida: importância da criação e aplicação em sala de aula. 2016.15f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização em História e Cultura Africana e Afro-brasileira), Departamento de História do CERES, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Caicó, 2016.https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/44308This work deals with the institutionalization of the 10.639/2003 Law and discusses its importance in the teaching of History in a search experience. The research took place from 2013 and 2016 at the School Sebastiana Alves Noga in the Cerro Corá city, state of Rio Grande do Norte, Brazil. This is an investigation in the school environment, about the teacher's relationship with tthe Law, which deals with the Ethnic and Racial Relations and the Teaching of Afro-Brazilian History and Culture, its importance in the classroom. Law 10.639 of 2003 is an important milestone, a final point after decades of denial. But such recognition is not comfortable, which is why there is a way to go, a starting point.openAccessLei nº 10.639/201História e cultura Afro-brasileiraRelações etnicorraciaisLei 10.639/2003, um ponto de chegada e um ponto de partida: importância da criação e aplicação em sala de aulapostGraduateThesisEducação