Araújo, Jacyene Melo de OliveiraGusmão, Arícia Medeiros de2020-05-262021-10-052020-05-262021-10-052019-11-14GUSMÃO, Arícia Medeiros de. A banalização da violência na escola: um estudo de caso em um CMEI da zona sul de Natal-RN. 2019. 26 f. Artigo (Graduação) - Curso de Pedagogia, Centro de Educação, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Natal, 2019.https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/42362The current research presents a report of education practice referring to Estágio Supervisionado na Formação de Professores I with a kindergarten’s level IV (4-5 years old) in a Centro Municipal de Educação Infantil-Natal-RN, having as purpose works the child’s fundamental rights with a detailed description of the developed activities and theoretical discussion, that are: : Estatuto da Criança e do Adolescente (ECA), Paulo Freire’s theories (2014, 2015, 2015) and the context concept of Urie Bronfenbrenner (2011), besides the official documents that regulate the brasizilian education: : Base Nacional Comum Curricular (2017), Diretrizes Curriculares Nacionais para a Educação Infantil(2009) e Referencial Curricular Nacional para Educação Infantil (1998). The development of this work is divided into three main points: discussion about the intervention project, violation of children's rights and trivialization of violence in the school context.Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazilhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/Educação InfantilDireitos da CriançaViolência da EscolaA banalização da violência na escola: um estudo de caso em um CMEI da zona sul de Natal-RNbachelorThesis