Condorelli, AntoninoWillian, JohnDal Pian, Luiz FernandoMedeiros, Lutchenca da Nóbrega2019-11-272021-09-202019-11-272021-09-202019-11-13MEDEIROS, Lutchenca da Nóbrega. Big Data utilizada como estratégia de comunicação e marketing: um estudo de caso da Amazon. 69f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Comunicação Social - Publicidade e Propaganda) – Departamento de Comunicação Social, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Natal, 2019.https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/34480The emergence of new digital spaces has allowed cyberspace to foster itself as a constitution of a new universe of sociability building, allowing the entry of a more horizontal digital marketing, considering the active participation of the user. Companies had to come up with new strategies and in this context we were faced with the use of Big Data, which Amazon makes efficient use of, allowing its products (such as Alexa) to stay on top of sales continuously.Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazilhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/Big DataDadosAmazonMarketing digitalBig Data utilizada como estratégia de comunicação e marketing: um estudo de caso da AmazonbachelorThesis