Toledo, Márcia Cristina Barragan MoraesFreitas, Carmen Raquel Fernandes de2016-08-252021-10-052016-08-252021-10-052016-06-21FREITAS, Carmen Raquel Fernandes de. O lúdico como estratégia de leitura: a contação de história nos primeiros anos do Ensino Fundamental. 2016. 26f. Trabalho de Conclusão de Curso (Licenciatura em Pedagogia a Distância), Centro de Educação, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Natal, 2016.https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/42164The study is based on livings experiences as fellows PIBID (Institutional program bag with introduction to teaching) by UFRN (Federal University of Rio Grande do Norte) in the early years of elementary school, in view of the positive results obtained in the classroom through ludic strategies. Assuming that the ludic has the role to attract the attention of students in the classroom we use strategies in order to promote learning relatively large, and storytelling “protagonist” for the development of this activity.openAccessLúdicoEstratégiasContação de históriasLudicStrategiesStorytellingO lúdico como estratégia de leitura: a contação de história nos primeiros anos do Ensino FundamentalAs ludic reading strategy: historytelling in first years of basic educationbachelorThesisEducação