Diniz Junior, JoséBertim, Mônica FernandesValentim, Ricardo Alexsandro de MedeirosDiniz, Rosiane Viana Zuza2020-06-302020-06-302014DINIZ JUNIOR, José; BERTIM, M.F.; VALENTIM, R.A.M.; DINIZ, R.V.Z.. O grupo especial de interesse em educação médica como estratégia facilitadora da aprendizagem colaborativa à distância para os profissionais da saúde. Jornal Brasileiro de TeleSSaúde, v. 3, p. 226-228, 2014. Disponível em: https://www.e-publicacoes.uerj.br/index.php/jbtelessaude/article/view/10235. Acesso em: 24 jun. 2020. https://doi.org/10.12957/jbrastele.2014.10235https://repositorio.ufrn.br/jspui/handle/123456789/29381This paper presents the successful implementation of the special interest group on medical education that promoted 37 collaborative activities for improvement of teaching-learning experiences in the Health System, with participation of 34 speakers from 16 different higher education institutions. This innovative initiative is currently a successful national strategy to developed teachers and healthcare providers for health educationAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Brazilhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/br/TelessaúdeEducação MédicaEducação a DistânciaO grupo especial de interesse em educação médica como estratégia facilitadora da aprendizagem colaborativa à distância para os profissionais da saúdeThe medical education special interest group as a facilitating strategy of collaborative distance learning for healthcare professionalsarticle10.12957/jbrastele.2014.10235