Medeiros, Hélder Pacheco deSilva, Nathália Thaís Trajano da Fonsêca2016-08-242021-10-052016-08-242021-10-052016SILVA, Nathália Thaís Trajano da Fônseca. Análise sobre a pedagogia libertadora de Paulo Freire aplicada à Educação de Jovens e Adultos: experiências vivenciadas na Escola Sesc Ler em Nova Cruz/RN. 2016. 25f. Trabalho de Conclusão de Curso (Licenciatura em Pedagogia a Distância), Centro de Educação, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Natal, 2016.https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/41913From research unsystematic descriptive observational nature, this article is to reveal the effects of liberating pedagogy of Paulo Freire in the lives of students of EJA SESC Read New Cross. The liberating and humanist pedagogy allow the oppressed see themselves the world of oppression, going to commit to your transformation. Through the observations and informal talks by students and teachers, it is undeniable the changes promoted by this pedagogy. Thus, encompassed by such a sesquiana methodology is encouraging developing critical citizens reflective and active against the social context around them, able to transform their life trajectories through knowledge.openAccessEducação libertadoraPaulo FreireEducação de Jovens e AdultosSESC Ler Nova CruzLiberating educationYouth and Adult EducationAnálise sobre a pedagogia libertadora de Paulo Freire aplicada à Educação de Jovens e Adultos: experiências vivenciadas na Escola Sesc Ler em Nova Cruz/RNbachelorThesisEducação