Barbosa Júnior, José DuarteBrito, Ana Lúcia Canário de2016-06-212021-10-132016-06-212021-10-132016-05-21BRITO, Ana Lúcia Canário. Educação não tem cor: questões de raça e cor em sala de aula numa escola de Cerro Corá/RN-Brasil, 2014- 2016. 2016.15f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização em História e Cultura Africana e Afro-brasileira), Departamento de História do CERES, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Caicó, 2016.https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/44312This paper deals with research about race and color issues in the classroom in the Centro Educacional Rodrigues Neto, fundamental level private school in the city of Cerro Corá, located in the state of Rio Grande do Norte - Brazil. The observation wich results in this study occurred between the years 2014 and 2015 and used as sources the Parâmetros Curriculares Nacionais and the worldviews of students and teachers. Prevails among students a negative world view on Africa and a denial of african-Brazilian heritage. It is argued among teachers the need for discussion of the topic and training as a way to change the framework of prejudice and intolerance.openAccessRelações etnicorraciaisPreconceito na escolaCor e raçaSala de aulaEducação não tem cor: questões de raça e cor em sala de aula numa escola de Cerro Corá/RN-Brasil,2014- 2016postGraduateThesisEducação