Navegando por Autor "Diniz, Alexandre da Cunha"
Agora exibindo 1 - 2 de 2
- Resultados por página
- Opções de Ordenação
Artigo Duplicação rápida de prótese total: passo-a-passo(2015) Diniz, Alexandre da CunhaO presente trabalho descreve uma técnica simples, rápida e de baixo custo para confecção de próteses totais convencionais novas a partir da duplicação de próteses antigas, em uso pelo paciente. Os moldes obtidos por meio da duplicação das próteses devem ser preenchidos com resina acrílica incolor. As réplicas das próteses obtidas serão usadas para moldagem funcional com poliéter, estabilizadas com registro oclusal em resina acrílica. Os moldes devem ser vazados e montados em articulador semi-ajustável. Os dentes artificiais são posicionados com auxílio de um guia feito em silicona de condensação para reproduzir o posicionamento dos dentes da prótese antiga e fixados com cera 7. Após aprovação dos dentes na prova dos dentes em cera, sem necessidade de ajuste dos planos de orientação, as próteses poderão ser acrilizadas e após o ajuste oclusal no articulador as mesmas poderão ser instaladas.Artigo Ethics in the provision of removable partial dentures(2012) Farias-Neto, Arcelino; Silva, Renata Suellen Galvão da; Diniz, Alexandre da Cunha; Batista, André Ulisses Dantas; Carreiro, Adriana da Fonte PortoAim: To investigate the construction of cobalt-chromium removable partial dentures by commercial private dental laboratories. Methods: Ninety master casts for fabrication of cobalt-chromium removable partial dentures were obtained from three commercial laboratories randomly selected. Casts were assessed for dental arch treated, Kennedy classification, cast surveying, denture design information provided by the dentist, and mouth preparation (rest seat, guiding plane and retentive area). Dental technicians answered a questionnaire regarding qualification of assisted dentists, monthly number of framework castings, and use of dental surveyor. Mouth preparation was compared among laboratories using Kruskal-Wallis test (α=0.05). Results: The percentage of Kennedy class I was 16%, class II 19%, class III 56%, and class IV 9%. The majority of master cats (51%) examined was sent to dental laboratories without any design information and did not comply with ethical guidelines in the provision of RPD. Approximately half of the casts were considered “inappropriate” for guiding planes and retentive areas. One of the laboratories presented all casts “inappropriate” for rest seat distribution (p<0.001). Conclusions: Mouth preparation frequently failed for guiding planes, retentive areas and distribution of rest seats. It is necessary to provide students with adequate clinical experience at the dental school environment, which will actually be carried into the practice of dentistry.