Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufrn.br/jspui/handle/123456789/14680
Title: Articulação ensino/serviço na visão de discentes de enfermagem
Authors: Queiroz, Johny Carlos de
Keywords: Enfermagem;articulação ensino/serviço;discentes;Nursing;teaching/service articulation;students
Issue Date: 6-Apr-2010
Publisher: Universidade Federal do Rio Grande do Norte
Citation: QUEIROZ, Johny Carlos de. Articulação ensino/serviço na visão de discentes de enfermagem. 2010. 93 f. Dissertação (Mestrado em Assistência à Saúde) - Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Natal, 2010.
Portuguese Abstract: Estudo descritivo com abordagem qualitativa objetivou compreender a repercussão da articulação ensino/serviço entre a Faculdade de enfermagem da Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (FAEN/UERN) e os serviços de saúde da cidade de Mossoró/RN na aprendizagem dos discentes. Para tanto, buscou-se resgatar e reelaborar as trajetórias vivenciadas pelos discentes concluintes do ano de 2009 do curso de graduação em enfermagem. Foi utilizado como instrumento norteador questionário com perguntas abertas e fechadas para subsidiar a coleta. A análise dos dados foi realizada à luz dos preceitos propostos por Bardin. A pesquisa revelou uma visível necessidade da construção de vínculos com o envolvimento dos discentes nos serviços e dos profissionais inseridos na academia, de modo que o conhecimento possa ser construído coletivamente e as dificuldades serem amenizadas.
Abstract: It is a descriptive study with a qualitative approach aimed at understanding the impact of the teaching / service between the Nursing College of University of Rio Grande do Norte (FAEN / UERN) and health services in the city of Mossoró / RN on student s learning process. Hence, it was inquired to rescue and over-elaborate the trajectories experienced by students who were graduating in the year of 2009 the Nursing graduation course. It was used, as guidance tool a questionary with both open and objective questions to support the data collection. The data analysis was accomplished based on the precepts proposed by Bardin. The research revealed a clear need of bond establishments with the involvement of the students on services as well as professionals inserted on Academy, in a way that knowledge can be built collectively and the difficulties can be eased.
URI: https://repositorio.ufrn.br/jspui/handle/123456789/14680
Appears in Collections:PPGE - Mestrado em Enfermagem

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
JohnyCQ_DISSERT.pdf1,21 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.