Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufrn.br/jspui/handle/123456789/24768
Title: Pedagogical Usability: a theoritical essay for e-learning
Authors: Sales Júnior, F. M.
Ramos, M. A. S.
Pinho, A. L. S.
Santa Rosa, J. G.
Keywords: Virtual learning environment;Education;Moodle;Educational technologies;Ambiente virtual de aprendizagem;Educação;Tecnologias educativas
Issue Date: 2016
Publisher: Holos
Citation: SALES JÚNIOR, F. M; et al. Pedagogical usability: a theoretical essay for e-learning. Holos, Natal, v. 1, p. 3-5, 2016. Disponível em: <http://www2.ifrn.edu.br/ojs/index.php/HOLOS/article/view/2593/1371> Acesso em: 04 dez. 2017.
Abstract: O Ensino a Distância no Brasil tem apresentado um crescimento tão intenso quanto os problemas que o acompanham. Os entraves no processo ensino-aprendizagem permeiam, dentre outros, o uso dos ambientes virtuais, a produção de material didático e a mediação pedagógica, tendo o professor particular responsabilidade nestes fatores. Com a finalidade de aliar o uso das tecnologias com a essencialidade da dimensão pedagógica, este ensaio teórico discute o conceito de usabilidade pedagógica a partir dos problemas existentes e apresenta explicações sobre as dimensões e critérios presentes na literatura.
Portuguese Abstract: The e-learning in Brazil has shown such intense development followed by its problems. Obstacles in the teaching learning permeate, among others, the use of virtual environments, production of teaching materials, pedagogical mediation, where the tutor has responsibility in these factors. In order to combine the use of technology with the nature of the pedagogical dimension, this theoretical essay discusses the concept of pedagogical usability from existing problems and presents explanations about the dimensions and criteria present in the literature.
URI: https://repositorio.ufrn.br/jspui/handle/123456789/24768
Appears in Collections:CCHLA - DEART - Artigos publicados em periódicos
CCET - DEST - Artigos publicados em periódicos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PedagogicaUsability_2016.pdf595,29 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.