Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/54146
Title: | Matemática financeira: dificuldades de aprendizagem dos discentes de graduação do curso de Administração da UFRN |
Other Titles: | Financial mathematics: learning difficulties of undergraduate students of the UFRN Administration course |
Authors: | Silva, Filipe Emanuel do Nascimento |
Advisor: | Carvalho, Valdemir Galvão de |
Keywords: | limitações;graduação;Matemática Financeira;aprendizagem;Administração;limitations;undergraduate;financial mathematics;learning;Management |
Issue Date: | 3-Jul-2023 |
Publisher: | Universidade Federal do Rio Grande do Norte |
Citation: | SILVA, Filipe Emanuel do Nascimento. Matemática Financeira: dificuldades de aprendizagem dos discentes de graduação do curso de Administração da UFRN. Orientador: Valdemir Galvão de Carvalho. 2023. 48 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Administração) - Departamento de Ciências Administrativas, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Natal, 2023. |
Portuguese Abstract: | Este trabalho tem como objetivo investigar as limitações de aprendizagem dos discentes de graduação na disciplina de Matemática Financeira do curso de Administração da UFRN. A metodologia adotada baseia-se em uma pesquisa descritiva com abordagem quantitativa que envolve uma amostra de 160 alunos(as). A coleta de dados foi realizada por meio da aplicação de um questionário com 30 perguntas via Google Forms ao longo do ano letivo de 2022 e início do semestre de 2023. Os principais resultados encontrados foram as relações de aprendizagem e suporte pouco proveitosas entre discentes, docentes, coordenação e setor pedagógico; dificuldades com bases matemáticas e didática docente. |
Abstract: | This research aims to investigate the learning limitations of undergraduate students in the discipline of financial mathematics in the Management course at UFRN. The methodology adopted is based on a descriptive research with a quantitative approach involving a sample of 160 students. The data collection was carried out through the application of a questionnaire with 30 questions via Google Forms throughout the 2022 academic year and the beginning of the 2023 semester. The main results found were unfruitful learning and support relations between students, teachers, coordination and pedagogical sector; difficulties with mathematical bases and teaching didactics. |
URI: | https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/54146 |
Appears in Collections: | CCSA - TCC - Administração |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
MatematicaFinanceira_Silva_2023.pdf | 628,78 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License