DETUR - Departamento de Turismo
URI Permanente desta comunidadehttps://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/19025
Navegar
Navegando DETUR - Departamento de Turismo por Data de Publicação
Agora exibindo 1 - 20 de 69
- Resultados por página
- Opções de Ordenação
Artigo E-learning como alternativa de ensino superior: estudo de caso no curso de Graduação em administração (UFRN)(2008) Melenau, Sueli; Capistrano, Ermerson de Oliveira; Rocha, Alice Maria Nascimento; Alexandre, Mauro LemuelArtigo Modelos de competitividad para destinos turísticos en el marco de la sostenibilidad(2008) Mazaro, Rosana Mara; Varzin, GiovaniArtigo Motivação para mobilidade residencial e satisfação do consumidor: um estudo comportamental de marketing no mercado local de imóveis(2008) Campos Júnior, Geraldo Bezerra; Infante, Vidal Sunción; Alexandre, Mauro LemuelArtigo A imagem do Brasil como destino turístico nos websites das operadoras de turismo europeias(Fundação Getúlio Vargas, 2009-06-02) Dantas, Andréa Virgínia Sousa; Chagas, Marcio Marreiro dasArtigo Quem orienta, constrói?: O papel do orientador na formação do espírito científico do graduando em administração(2010) Araújo, Richard Medeiros; Oliveira, Alba Barbosa; Alexandre, Maulo Lemuel; Costa Junior, Antonio GilArtigo A prática reflexiva e suas contribuições para a educação corporativa(2010) Reis, Germano Glufke; Silva, Leilianne Michelle Trindade da; Eboli, Marisa PereiraArtigo Discurso do discente de administração sobre universidade, curso, administração e administrador(2010) Santos, Ana Cristina Batista dos; Pelogio, Emanuelly Alves; Alexandre, Mauro Lemuel; Cardoso, Monique Fonseca; Leite, Yákara Vasconcelos PereiraArtigo Economia solidária e turismo: um estudo comparativo nos municípios de Natal/RN e Recife/PE(2010) Dantas, Andréa Virgínia Sousa; Macedo, Raquel Fernandes de; Medeiros, Viviane Costa F. de A.; Costa, Fernando CaetanoArtigo Cultura organizacional e qualidade dos serviços turísticos: um estudo em restaurantes de Natal/RN(2010) Silva, Leilianne Michelle Trindade da; Medeiros, Carlos Alberto Freire; Costa, Benny KramerIn the travel industry, organizational culture and quality of services are closely related, mediated by employees’ attitudes and behaviors. On one hand, organizational culture is perceived as a determinant of human behavior within organizations. On the other, the quality of services is highly dependent on employees’ attitudes. In this context, this study describes the features and peculiarities of the relationship between organizational culture and the quality of tourism services, specifi cally in the restaurant sector. To this end, a descriptive and correlation study was carried out, using qualitative and quantitative methods, in thirty-seven restaurants located within the tourism corridor of Natal. For the collection of quantitative dada, Cameron and Quinn’s (2006) Organizational Culture Evaluation instrument, and Cronin and Taylor’s (1992) SERVPERF instrument were used to measure the quality of services. The qualitative data were collected using an interview script with questions on quality culture. The results suggest that among the cultures theorized by Cameron and Quinn (2006), the Clan and Innovation Cultures are associated with higher levels of quality in services than the Market and Hierarchy Cultures. The relationships identifi ed in this study are consistent with the results found in other studies, and the information reported here can serve as a basis for managers of the restaurant sector, to achieve excellence in their services, satisfying their customers and contributing to maintaining the tourism sector.Artigo Percepción de los turistas sobre el uso de los recursos sócio-ambientales de la Playa do Meio en Natal (RN) - Brasil(2010) Macedo, Raquel Fernandes de; Dantas, Andréa Virgínia SousaArtigo Mapeando fundamentos do constructo neuromarketing com profissionais de empresas de publicidade(2010) Soares Neto, João Batista; Dias, Thiago Ferreira; Alexandre, Mauro LemuelArtigo Alimentação e comensalidade: aspectos históricos e antropológicos(2010) Moreira, Sueli AparecidaArtigo Formulação de estratégias no turismo: um estudo em órgãos municipais do Estado de São Paulo(2010-04) Costa, Benny Kramer; Boaventura, João Maurício Gama; Barreto, Leilianne Michelle Trindade da SilvaArtigo Contribuições do paradigma transdisciplinar para o ecoturismo(2011) Sonaglio, Kerlei EnieleArtigo Conocimiento científico en ciencias sociales y proposición de modelos en turismo(2011) Mazaro, Rosana MaraArtigo Turismo social na amazônia: uma avaliação acerca do acesso aos portadores de necessidades físicas e visuais nos equipamentos turísticos de Belém, Pará, Brasil(2011) Nóbrega, Wilker Ricardo de Mendonça; Silva, Mayra Aline Pereira daArtigo O paralelo entre felicidade e liberdade substantiva: uma abordagem historiográfica de Aristóteles a Amatya Sen(2011) Dantas, Andréa Virgínia Sousa; Santos, Luiz Roberto Alves dosArtigo Decisão de compra de veículos novos por estudantes universitários: fatores e influência(2011) Araújo, Richard Medeiros; Araújo, Adriel Medeiros; Alexandre, Mauro LemuelArtigo Influência dos Stakeholders na Adoção de Estratégias de Marketing Verde(2011) Brandão, Marcelle Rossi Mello; Alexandre, Mauro Lemuel; Anêz, Miguel Eduardo Moreno; Costa, Benny Kramer